زویا (زودیاد)
زویا (زودیاد)

زویا (زودیاد)

Zooya

دانلود مبانی نظری و پیشینه رابطه مدیریت دانش با یادگیری سازمانی و خلاقیت سازمانی

مبانی نظری و پیشینه رابطه مدیریت دانش با یادگیری سازمانی و خلاقیت سازمانی

مبانی نظری و پیشینه رابطه مدیریت دانش با یادگیری سازمانی و خلاقیت سازمانی

دانلود مبانی نظری و پیشینه رابطه مدیریت دانش با یادگیری سازمانی و خلاقیت سازمانی

مبانی نظری و پیشینه رابطه مدیریت دانش با یادگیری سازمانی و خلاقیت سازمانی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 196 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

بخش اول: مدیریت دانش

2-1) مقدمه 17

2-1-1) تاریخچه مدیریت دانش... 18

2-1-2) تعاریف و مفاهیم مدیریت دانش... 20

2-1-3) اصول و مبانی مدیریت دانش... 24

2-1-4) مدیریت دانش نقطة مقابل مدیریت اطلاعات... 30

2-1-5) مدیریت دانش بعنوان یک استراتژی تجاری برای سازمانها 32

2-1-6) چرخه دانش... 33

2-1-7) ایجاد دانش... 35

2-1-8) اجرای اصلی و کلیدی مدیریت دانش... 36

2-1-9) الزامات اجرایی مدیریت دانش در سازمانها 38

2-1-10) کارایی مدیریت دانش... 39

2-1-11) اهمیت نیاز به مدیریت دانش برای سازمانهای اجرایی و دولتی.. 40

2-1-12)  نیاز به چارچوب مدیریت دانش در بخش دولتی.. 41

2-1-13) عناصر مهم در چارچوب مدیریت دانش در بخش دولتی.. 42

2-1-14) فرایند تکاملی مدیریت دانش در سازمانها 45

بخش دوم: یادگیری سازمانی

2-2) یادگیری سازمانی. 48

2-2-1) مفاهیم و تعاریف یادگیری سازمانی.. 49

2-2-2) یادگیری سازمانی؛ موافقت ها و مخالفت ها 50

2-2-3) انواع یادگیری سازمانها 52

2-2-4) یادگیری سازمانی: تردیدها و نسبتها 54

2-2-5) یادگیری سازمانی: چالشهای محیطی و انتخاب... 54

2-2-6) ساختار سازمانی منطبق با یادگیری استراتژیک سازمانی.. 55

2-2-7) سازمانهای نوین بر محوریت دانایی و یادگیری.. 56

2-2-8) نقش‌آفرینان یادگیری سازمانی.. 58

2-2-9) مزایای یادگیری و دانش سازمانی در عصر جهانی شدن. 59

بخش سوم: خلاقیت سازمانی

2-3) خلاقیت سازمانی. 61

2-3-1) فلسفة خلاقیت... 61

2-3-2) مفهوم، جایگاه و تعاریف خلاقیت و نوآوری.. 62

2-3-3) تفاوت خلاقیت و نوآوری.. 63

2-3-4) فرآیند خلاقیت و نوآوری.. 64

بخش چهارم: پیشینه تحقیق

2-4) پیشینه تحقیق. 67

دانلود مبانی نظری و پیشینه رابطه مدیریت دانش با یادگیری سازمانی و خلاقیت سازمانی

دانلود مبانی نظری و پیشینه نقش یادگیری اجتماعی در تقلب علمی دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه نقش یادگیری اجتماعی در تقلب علمی دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه نقش یادگیری اجتماعی در تقلب علمی دانشجویان

دانلود مبانی نظری و پیشینه نقش یادگیری اجتماعی در تقلب علمی دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه نقش یادگیری اجتماعی در تقلب علمی دانشجویان
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 158 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه. 25

2-1-  پژوهش ‏های داخلی... 25

2-2- پژوهش‏ های خارجی... 31

2-3- جمع­ بندی پیشینه پژوهش..... 49

مقدمه. 54

3-1- نظریه یادگیری اجتماعی ایکرز. 54

3-1-1- مفاهیم نظریه یادگیری اجتماعی.. 57

3-1-1-1- پیوند افتراقی.. 57

3-1-1-1-1- ارتباط بین پیوند افتراقی و دیگر نظریه ­ها 58

3-1-1-2- تعاریف... 58

3-1-1-2- 1- ارتباط بین تعاریف و دیگر نظریه ­ها 60

3-1-1-3- تقویت افتراقی.. 61

3-1-1-3-1- ارتباط بین تقویت افتراقی و دیگر نظریه ­ها 62

3-1-1-4- تقلید. 63

3-1-1-4-1- ارتباط بین تقلید و دیگر نظریه‌ها 64

3-1-2- فرایند نظریه یادگیری اجتماعی.. 64

3-1-3-تقلب/عدم صداقت علمی و یادگیری اجتماعی.. 66

3-2- نتیجه­ گیری... 67

3-3- فرضیه ­های تحقیق... 68

3-3-1- فرضیه اصلی.. 68

3-3-2- فرضیه­ های فرعی.. 68

دانلود مبانی نظری و پیشینه نقش یادگیری اجتماعی در تقلب علمی دانشجویان

دانلود مبانی نظری و پیشینه کارکردهای اجرایی و یادگیری خودتنظیمی

مبانی نظری و پیشینه یادگیری خودتنظیمی

مبانی نظری و پیشینه یادگیری خودتنظیمی

دانلود مبانی نظری و پیشینه یادگیری خودتنظیمی

مبانی نظری و پیشینه یادگیری خودتنظیمی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 92 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

یادگیری خودتنظیمی

خودتنظیمی در یادگیری از مقوله هایی است که به نقش فرد در فرایند یادگیری توجه دارد. این سازه ابتدا در سال 1967 توسط بندورا مطرح شد (کدیور،1380) و اصطلاح  یادگیری خودتنظیمی از 1980 رایج شد. این اصطلاح بر خودمختاری و مسئولیت پذیری دانشجویان برای پیشبرد یادگیری خودشان تأکید می کند (پاریس[1]، 2003) (به نقل از نیکدل، 1385). خود تنظیمی فرایندی است که در آن دانــــش آموز هدف هایی را برای یادگیری خود بر می گزیند، سپس می کوشد تا شناخت ، انگیزش و رفتار خود را کنترل و تنظیم نماید و بر آن نظارت کند. خودتنظیمی شامل یک رهبری شناختی است که مستلزم عواملی است از قبیل: انطباق ها و تصمیم گیری های مداوم، آگاهی برای کسب برداشتی معتبر و هوشمند از موقعیت و آمادگی برای بازتاب آنچه در فعالیتهای تحصیـــــلی و به طــور کلی در زندگی، باید انجــــام شود، آنچه انجام می شود، و آنچه انجام شده است. اکتساب این مهارت لزوماً با رشد طبیعی مرتبط نیست و همانند دیگر توانایی ها یا ظرفیت ها، باید بطور آشکار آموخته شود (زیمرمن و شانک[2] 1994 به نقل از لیزراگا[3]، 2003)( نیکدل ،1385)

به باور زیمرمن (1999) یادگیرندگان مستقـــل نیاز به توجه کمتـری از طرف معلمـــان دارند. آنها می دانند چگونه راهبردهای یادگیری را به کار گیرند، آنها از توانایی هایشان در حیطه های خاص، ادراکاتی دارند و خود را متعهد و ملتزم به رسیدن به اهداف تحصیلی شان می دانند. این دانشجویان اراده دارند و به همین دلیل می توان آنها را یادگیرندگان خود تنظیم نامید (کارشکی و محسنی، 1391).

خودتنظیمی فرآیند ارزشمندی است زیرا بر این که چگونه «خود» عامل ایجاد اهداف یادگیری و نیز انتخاب راهبردها می شود و نیز این که چگونه برداشت هر فرد از خود و تکلیف بر کیفیت یادگیری متعاقب آن تاثیر می گذارد، تاکید می کند (پاریس ، 2003)


[1]- paris

[2]- Shank

[3]- Lizarragga

دانلود مبانی نظری و پیشینه یادگیری خودتنظیمی

دانلود فایل ورد Word استفاده ازالگوریتم بهینه سازی مبتنی بر آموزش یادگیری برای حل مسئله زمانبندی پروژه هابامنابع محدود

دانلود فایل ورد Word استفاده ازالگوریتم بهینه سازی مبتنی بر آموزش یادگیری برای حل مسئله زمانبندی پروژه هابامنابع محدود

استفاده از الگوریتم بهینه سازی مبتنی بر آموزش یادگیری برای حل مسئله زمانبندی پروژه ها با منابع محدود تعداد صفحات 110 چکیده مسئله زمانبندی پروژه با منابع محدود، در سال­های اخیر مورد تحقیق بسیاری از محققان در رشته ­های مختلف بوده ­است

دانلود دانلود فایل ورد Word استفاده ازالگوریتم بهینه سازی مبتنی بر آموزش یادگیری برای حل مسئله زمانبندی پروژه هابامنابع محدود

استفاده از الگوریتم بهینه سازی مبتنی بر آموزش یادگیری برای حل مسئله زمانبندی پروژه ها با منابع محدود
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 1083 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 110

استفاده از الگوریتم بهینه سازی مبتنی بر آموزش- یادگیری برای حل مسئله زمانبندی پروژه ها با منابع محدود

تعداد صفحات :110

چکیده

مسئله زمانبندی پروژه با منابع محدود، در سال­های اخیر مورد تحقیق بسیاری از محققان در رشته ­های مختلف بوده ­است. در این مسئله هدف زمانبندی فعالیت­های پروژه با توجه به روابط پیشنیازی و محدودیت منابع در کمترین زمان می­باشد. در این مسئله فضای جستجوی بسیار بزرگی جهت دست­یابی به جواب بهینه وجود دارد و نیازمند انجام محاسبات طولانی بخصوص برای ابعاد بزرگ مسئله با محدودیت­های زیاد می­­شود و الگوریتم­های دقیق برای آن موثر نیستند. الگوریتم ­های فراابتکاری بعنوان جایگزین روش­های دقیق برای حل آن، پیشنهاد شده­است. در این پایان نامه الگوریتم فراابتکاری مبتنی بر آموزش- یادگیری برای حل این مسئله استفاده شده­است. این الگوریتم مبتنی بر جمعیت است که اخیرا معرفی شده است و فرایند آموزش و یادگیری در کلاس درس را شبیه سازی می­کند. همچنین برای جلوگیری از محلی شدن پاسخ­ها از رویکرد نخبه­گرایی در این الگوریتم استفاده شده­است. از ویژگی­های این الگوریتم این است که نیازی به پارامترهای کنترلی اختصاصی الگوریتم، ندارد و فقط پارامترهای کنترلی عمومی مانند اندازه جمعیت و تعداد نسلها را شامل می­گردد. الگوریتم داری دو فاز، فاز معلم و فاز فراگیر است. ابتدا تعدادی زمانبندی را بطور تصادفی بر اساس جمعیت اولیه الگوریتم ها تولید می­کنیم، سپس فازهای الگوریتم را روی زمانبندی­ ها اعمال می­کنیم بطوریکه جمعیت اولیه به طور تکراری بهبود می­یابد تا به شرط توقف برسیم. همچنین تاثیر عواملی مانند اندازه جمعیت و اندازه نخبه و تعداد زمانبندی­ها بر الگوریتم، بررسی شده است. کارایی الگوریتم ارائه شده با دیگر الگوریتم ­های بکار گرفته شده در حل این مسئله، مقایسه شده است و نتایج موثر با قابلیت رقابت بالا با دیگر الگوریتم ­ها حاصل شده­ است.

فصل 1: مقدمه

1-1 مقدمه

1-2 اهداف پژوهش

1-3 ساختار پژوهش

 

فصل 2: مروری بر ادبیات تحقیق و تعریف مسئله

2-1 مقدمه

2- 2 زمانبندی پروژه

2-3 زمان بندی پروژه با منابع محدود

2-4 معیارهای مدل کردن مسئله زمان بندی پروژه با منابع محدود

2-4-1 ماهیت فعالیت­ها

2-4-2 نوع منبع

2-4-3 نوع روابط پیش نیازی

2-4-4 نوع تابع هدف

2-4-5 تعداد تابع هدف

2-4-6 تعداد پروژه­ها

2-5 مدل پریتسکر

2-6 مدل کلین

2-7 مدل آلوارز و تاماریت

فصل سوم: الگوریتم بهینه­سازی مبتنی بر آموزش­ یادگیری

3-1 مقدمه

3-2 الگوریتم­های فراابتکاری

3-3 الگوریتم مبتنی بر آموزش- یادگیری

3-3-1 فاز معلم

3-3-2 فاز فراگیر

3-3-3 الگوریتم TLBO نخبه سالارانه

فصل چهارم: حل مسئله

4-1 مقدمه

4-2 سوابق اخیر حل مسئله زمانبندی پروژه با منابع محدود

4-3 حل مسئله زمانبندی با الگوریتم­های فراابتکاری سازنده

4-3-1 روش تولید زمانبندی سری

4-3-2 روش تولید زمانبندی موازی

4-3-3 روش زمانبندی پسرو و پیشرو

4-4 حل مسأله زمانبندی پروژه با منابع محدود به وسیله الگوریتم فراابتکاری بهبود

دهنده مبتنی بر آموزش- یادگیری

4-4-1 ایجاد جمعیت اولیه

4-4-2 زمانبندی اولیه با الگوریتم­های سازنده

4-4-3 زمانبندی با الگوریتم TLBOنخبه ­گرایانه

فصل پنجم: نتایج عددی و نتیجه‌گیری

5-1 مقدمه

5-2 کتابخانه PSPLIB

5-3 نتایج آزمایش اجرای الگوریتم با پیکربندی­های مختلف

5-3-1 تاثیر اندازه جمعیت با تعداد تکرار ثابت

5-3-2 تاثیر اندازه جمعیت با تعداد تکرار متغیر

5-3-3 تاثیر اندازه نخبه

5-3-4 تاثیر تاثیر روش زمانبدی سریال و موازی بر الگوریتم TLBO

5-4 مقایسه نتایج با دیگر الگوریتم­های فراابتکاری در حل مسئله RCPSP

5-5 نتیجه­ گیری

فهرست منابع

استفاده از الگوریتم بهینه سازی مبتنی بر آموزش- یادگیری برای حل مسئله زمانبندی پروژه ها با منابع محدود

تعداد صفحات :110

دانلود دانلود فایل ورد Word استفاده ازالگوریتم بهینه سازی مبتنی بر آموزش یادگیری برای حل مسئله زمانبندی پروژه هابامنابع محدود

دانلود مبانی نظری و پیشینه یادگیری و روش های نوین تدریس

مبانی نظری و پیشینه یادگیری و روش های نوین تدریس

مبانی نظری و پیشینه یادگیری و روش های نوین تدریس

دانلود مبانی نظری و پیشینه یادگیری و روش های نوین تدریس

مبانی نظری و پیشینه یادگیری و روش های نوین تدریس
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 127 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- مقدمه. 14

2-2-  تعریف اثربخشی.. 15

2-3- روش‌های تفکر در تدریس اثربخش... 16

2-4- تعاریف تدریس... 17

2-5- تدریس به‌ عنوان یک علم. 18

2-6- تدریس چگونه فعالیتی است؟. 19

2-7- ویژگی‌های تدریس مؤثر. 20

2-8- استفاده از روش‌های تدریس خلاق.. 21

2-9- ویژگی‌های معلم. 21

2-10- تدریس، به‌عنوان یک هنر. 22

2-11- آیزنر  تدریس را به چهار دلیل، واجد خصیصه هنری دانسته است... 23

2-12- نقل ‌قول جالبی از لئوتولستوی در وصف بهترین معلم. 25

2-13- روش‌های نوین تدریس... 25

2-13-1- تعریف روش... 25

2-14-تقسیم‌بندی روش تدریس... 26

2-15- روش‌های نوین تدریس... 28

2-15-1- روش کنفرانس (گــــرد هم‌آیی) 28

2-15-2- روش شاگرد ـ استادی.. 28

2-15-3- روش چند حسـی (مختلط) 28

2-15-4- روش حل مسئلـه. 29

2-15-5- روش پروژه‌ای.. 29

2-15-6- شیوه سخنرانی.. 30

2-15-7- شیوه بازگویی.. 31

2-15-8 - شیوه پرسش و پاسخ.. 31

2-15-9- شیوه تمرینی.. 31

2-15-10- شیوه بحثی.. 32

2-15-11- شیوه نمایشی.. 32

2-15-12-  شیـوه آزمایشـی (روش اجرا کردن یا یادگیری به‌وسیله عمل) 32

2-15-13- شیوه گردش علمی.. 33

2-15-14- استفاده از منابع دیداری و شنیداری 33

2-15-15- الگوی کاوشگری به شیوه حقوقی.. 33

2-15-16- الگوی آموختن کنترل خود. 34

2-15-17- الگوی ایفای نقش... 34

2-16- روش کارگاهی.. 35

2-16-1- سمینار. 35

2-16-2- کنفرانس... 35

2-16-3- سمپوزیوم. 35

2-17-  روش تدریس کارگاهی.. 35

2-17-1- مرحله ارائه درس کوتاه 35

2-17-2- مرحله فعالیت و کار. 35

2-17-3- مرحله مشارکت: 36

2-17-3-1-  مرحله درسی کوتاه و فشرده 36

2-17-3-2- مرحله فعالیت گروهی و انجام وظایف انفرادی.. 36

2-17-3-3- مرحله مشارکت و جمع‌بندی.. 37

2-18- الگوی دریافت مفهوم. 37

2-19- الگوی تفکر استقرایی.. 38

2-19-1- مراحل تدریس الگوی تفکر استقرایی عبارت‌اند از. 38

2-20- الگوی آموزش کاوشگری.. 38

2-20-1- مراحل تدریس این الگو عبارت است از. 38

2-21-  الگوی پیش سازمان دهنـــده 39

2-21-1- مراحل پیش سازمان دهنده: 39

2-22- الگوی یادسپاری.. 39

2-22-1- مراحل تدریس این الگو عبارت است از. 39

2-23- الگوی رشد عقلی.. 40

2-23-1- مـراحل تدریس این الگو عبارت‌اند از. 40

2-24- الگوی کاوشگری علمی.. 40

2-24-1- مـراحل این الگو عبارت‌اند از. 40

2-25- الگوی تدریس غیرمستقیم. 41

2-25-1- مراحل تدریس این الگو عبارت‌اند از. 41

2-26- الگوی بدایع پردازی (افزایش تفکر خلاق) 41

2-26-1- مراحل تدریس این الگو عبارتند از. 42

2-27- الگوی آگاهی یابی.. 42

2-27-1- مـراحل این الگو عبارت‌اند از. 42

2-28- الگوی دیدار  در کلاس درس... 43

2-28-1-  مــــراحل این الگو عبارت‌اند از. 43

2-29- الگوی پژوهش گروهی (تفحص گروهی) 43

2-30- الگوی آموزش آزمایشگاهی.. 44

2-31- الگوی کاوشگری علوم اجتماعی.. 44

2-32- الگوی یادگیری در حد تسلط آموزش مستقیـــم. 44

2-32-1- (نظریه اجتماعی یادگیری) 44

2-33- الگوی آموزش برای رشد مفهوم و مهارت... 45

2-33-1- این الگو معمولاً به دو صورت زیر است: 45

2-34-روش ایفای نقش... 45

2-35-تعریف آموزش... 46

2-36- ادغام روش‌ها، بهترین الگوی آموزش... 47

2-36-1- گفت‌ و گوی درونی.. 47

2-36-2- گفت‌ و گو با دیگر دانش آموزان. 47

2-36-3- مشاهده 47

2-36-4- تجربه عملی.. 47

2-36-5- استفاده از الگوی تجربه و گفت‌ و گو. 47

2-37- توسعه روش‌های تدریس... 48

2-38- یادگیری استدلالی.. 48

2-39- تعریف یادگیری.. 50

2-39-1- یادگیری چیست؟. 50

2-40- انواع یادگیری.. 52

2-41- تعریف ارزشیابی.. 52

2-41-1- اهمیت ارزشیابی معلم. 52

2-41-2- مهم‌ترین اهداف ارزشیابی معلم. 53

2-41-3- تعریف ارزشیابی معلم. 53

2-41-4- روش‌های ارزشیابی معلم. 53

2-42- ارزشیابی.. 66

2-42-1- انواع ارزشیابی.. 66

2-43- پیشینه‌ی تحقیق: 67

2-43-1- پیشینه خارجی.. 67

2-43-2- پیشینه داخلی.. 69

دانلود مبانی نظری و پیشینه یادگیری و روش های نوین تدریس